PRIVATLIVSPOLITIK

Indkøb gjort nemt

Version: 1.0


Denne Privatlivspolitik forklarer, hvordan Dansk Indkøb A/S behandler dine personlige oplysninger.


2. DATAANSVARLIG


Den enhed, der er ansvarlig for behandlingen af dine personlige oplysninger, er:


Dansk Indkøb A/S
Bredgade 65A, 1. Sal
1260 København K
Danmark
CVR: 24219690
nm@d-i.dk
+4570242900


2. PERSONDATAKATEGORIER


Vi indsamler følgende typer af persondata om dig:Personlig information


Navn, køn, fødselsdato, e-mailadresse, telefonnummer, kreditkortoplysninger (håndteres af vores betalingspartner, som er dataansvarlig).


Virksomhedsoplysninger


Virksomhedens adresse, virksomhedens størrelse, branche, virksomhedens kreditvurdering.Brug af vores digitale tjenester


Aktiviteter på Dansk Indkøbs medlemsportal, herunder ordreinformation ift. Dansk Indkøbs leverandører, købsfakturaer, indkøbshistorik, betalingshistorik, bonusudbetalinger.


3. DATAKILDER


Når du bruger Dansk Indkøbs medlemsportal og betalingsløsninger, som vi stiller til rådighed, indsamler vi automatisk informationer, herunder personlige informationer om de tjenester, du bruger, og hvordan du bruger dem. Disse informationer er nødvendige for at opretholde vores fælles aftale, så vi kan leve op til de juridiske forpligtelser og legitime interesse i at levere og løbende forbedre funktionaliteten på Dansk Indkøbs medlemsportal.

  • Brugsinformation. Vi indsamler information om dine interaktioner med Dansk Indkøbs medlemsportal som eksempelvis de sider, eller det indhold, du ser, samt din øvrige brug af Dansk Indkøbs medlemsportal.
  • Logdata og enhedsoplysninger. Vi indsamler automatisk logdata og enhedsoplysninger på vores website samt vores medlemsportal. Disse oplysninger indeholder bl.a. informationer om, hvordan du har brugt Dansk Indkøbs medlemsportal (inklusive oplysninger om, hvorvidt du klikker på links til tredjepartsapplikationer), IP-adresse, adgangsdatoer og -tider, hardware- og softwareoplysninger, enhedsoplysninger, enhedshændelsesoplysninger, unikke identifikatorer, nedbrudsdata, cookie data og de sider, du har set eller interageret med før eller efter brug af Dansk Indkøbs medlemsportal.
  • Cookies og lignende teknologier. Vi bruger cookies og andre lignende teknologier, som f.eks. Web-beacons og pixels. Du kan deaktivere brugen af cookies via dine browserindstillinger, men Dansk Indkøbs medlemsportal reagerer ikke i øjeblikket på et “Spor ikke”-signal (Do Not Track Signal) i HTTP-overskriften i din browser, på grund af manglende standardisering af, hvordan signalet skal fortolkes.
  • Information om leverandørhenvendelser. Vi lagrer oplysninger, du giver på vores leverandørers ordre- og forespørgselsformularer, som udfyldes på Dansk Indkøbs medlemsportal. Udfyldte leverandørformularer deles med de relevante leverandører. Vi gemmer også jeres login-oplysninger på Dansk Indkøbs medlemsportal for de leverandører, der har tildelt dig en unik medlemsadgang til køb via deres webshop.
  • Transaktionsoplysninger. Dansk Indkøb indsamler oplysninger vedrørende dine ordrer via Dansk Indkøbs medlemsportal, herunder den anvendte betalingsform, dato og klokkeslæt, betalingsbeløb, betalingsadresse, faktura e-mailadresse, IBAN-oplysninger, din virksomheds leveringsadresse og anden information, der er relateret til transaktionen. Disse oplysninger er nødvendige for, at medlemsaftalen skal kunne opretholdes korrekt mellem dig, vores tilknyttede leverandører og Dansk Indkøb.


4. BRUG AF PERSONLIGE INFORMATIONER


Vi kan anvende personlig information til bestemte legitime forretningsformål, som kan inkludere nogle eller alle de følgende formål:

  • at yde bedre og mere personlig indkøbsrådgivning til dig som en del af din virksomheds medlemskab af Dansk Indkøb.
  • at opnå en bedre forståelse af behov og ønsker hos den medlemsvirksomhed, du repræsenterer.
  • at lære, hvordan brugere og medlemsvirksomheder interagerer med vores hjemmeside og medlemsportal.
  • at vurdere effektiviteten af kampagner og budskaber på vores hjemmeside, medlemsportal og e-mails.
  • at levere målrettede e-mails med indhold som vi tror vil være interessant for den medlemsvirksomhed, du repræsenterer.
  • at forhindre svig og misbrug af vores tjenester.
  • at øge sikkerheden i vores tjenester.

Når vi behandler data til ovenstående formål, sikrer vi, at vi altid tager et stort hensyn til, samt overholder dine personlige datarettigheder. Du har ret til at gøre indsigelse mod denne databehandling, hvis du ønsker det. Hvis du ønsker at gøre brug af din ret til indsigelse, bedes du kontakte os. Vær opmærksom på, at såfremt du gør indsigelse, vil det påvirke vores evne til at udføre ovenstående formål til fordel for dig og den medlemsvirksomhed, du repræsenterer.

4.1 Tilbyde, udvide og forbedre Dansk Indkøbs medlemsportal


Vi bruger dine personlige informationer for at:

  • give dig mulighed for at bruge Dansk Indkøb.
  • give dig mulighed for at kommunikere med vores leverandører.
  • gøre det muligt for os selv at betjene, beskytte, forbedre og optimere Dansk Indkøbs medlemsportal, som f.eks. ved at gennemføre analyser af vores medlemmers indkøbsbehov og -adfærd.
  • give dig kundeservice og sende dig service- og/eller supportmeddelelser.
  • gøre det muligt for dig at dele Dansk Indkøb med andre. Hvis du i den forbindelse giver os informationer om dine kontakter (fx kollegaer), kan vi bruge disse oplysninger til at: (i) udsende invitationer, (ii) afsløre og forebygge bedrageri, og (iii) ethvert formål, du giver tilladelse til på tidspunktet for delingen af informationerne med Dansk Indkøb.
  • drive, beskytte og forbedre vores tjenester og dine oplevelser (som f.eks. at foreslå relevante leverandører, eller produkter). Vi udfører målrettet kommunikation baseret på din anvendelse af Dansk Indkøbs medlemsportal, din ordre- og faktureringshistorik, dine profiloplysninger og præferencer og andet indhold, du sender til Dansk Indkøb.

Vi anvender ovenstående oplysninger givet vores legitime interesse i at forbedre Dansk Indkøbs medlemsportal og vores medlemmers oplevelser med denne, samt på øvrige områder, hvor det er påkrævet for at efterleve vores aftale med dig og den virksomhed du repræsenterer.

4.2. Opretholde og vedligeholde et betroet og sikkert miljø

Vi bruger dine personlige informationer for at:

  • identificere og forebygge bedrageri, spam, misbrug, sikkerhedsbrist og anden skadelig aktivitet.
  • gennemføre løbende sikkerhedsundersøgelser og risikovurderinger.
  • verificere og godkende informationer, der leveres af dig herunder registreringsnummeret for den virksomhed, du repræsenterer.
  • kontrollere informationer vha. eksterne databaser og andre informationskilder herunder eksempelvis kreditvurdering for den virksomhed, du repræsenterer.
  • overholde vores juridiske forpligtelser.
  • løse eventuelle tvister med et hvilket som helst medlem og/eller leverandør og opfylde vores aftaler med tredjeparter.

I forbindelse med aktiviteterne ovenfor kan vi personalisere din oplevelse baseret på dine interaktioner med Dansk Indkøbs medlemsportal, dine profiloplysninger og andet indhold, du sender til Dansk Indkøb, samt informationer fra tredjeparter. I begrænsede tilfælde kan automatiserede processer begrænse eller suspendere adgangen til Dansk Indkøbs medlemsportal, hvis sådanne processer identificerer et medlem, eller en aktivitet, som vi mener udgør en sikkerhedsrisiko, eller anden risiko for Dansk Indkøbs medlemsportal, dig, andre medlemmer, leverandører eller tredjeparter.

Vi behandler disse oplysninger ud fra vores legitime interesse i at beskytte Dansk Indkøbs medlemsportal, for at måle vores medlemstilbuds værdi for dig, den virksomhed, du repræsenterer og vores leverandører, samt for at overholde de til enhver tid gældende love.


4.3 Tilbyde, måle, målrette og forbedre vores markedsføring:

Vi bruger dine personlige informationer for at:

  • fremsende købsfremmende budskaber og andre oplysninger, der kan være interessante for dig på baggrund af dine præferencer (herunder informationer om Dansk Indkøb, eller vores leverandørers varer og tjenester) samt eventuel annoncering på eksterne medieplatforme som fx Facebook og Google.
  • personalisere, måle og forbedre vores markedsføring.
  • administrere henvisningsprogrammer, rewards, tilfredshedsanalyser, konkurrencer eller andre købsfremmende aktiviteter.
  • personalisere din oplevelse på baggrund af dine egenskaber og præferencer (baseret på de oplysninger, du giver os, dine interaktioner med Dansk Indkøbs medlemsportal, informationer fra tredjeparter, samt din købshistorik) for at sende dig leverandør-, produkt- og købsrelateret information og andre oplysninger, som vi tror kan have interesse for dig og den virksomhed, du repræsenterer.

Vi behandler dine personlige oplysninger til de formål, der er angivet i ovenstående givet vores legitime interesse i at gennemføre købsfremmende aktiviteter for relevante produkter og/eller tjenester fra vores leverandører.

4.4 Hvordan vores betalingspartner bruger de indsamlede oplysninger:

Vores betalingspartner, som er dataansvarlig for betalingsinformation, bruger dine personlige informationer for at:

  • stille vores faktureringsservice til rådighed for dig.
  • identificere samt forhindre svig, misbrug, sikkerhedshændelser og anden skadelig aktivitet.
  • gennemføre sikkerhedsundersøgelser og risikovurderinger.
  • kontrollere informationer vha. eksterne databaser og andre informationskilder.
  • overholde lovmæssige forpligtelser (som f.eks. regler for bekæmpelse af hvidvaskning af penge).
  • håndhæve vores betalingsbetingelser, samt andre betalingspolitikker.

Givet vores betalingspartners legitime interesse i at forbedre sine betalingstjenester og deres brugeres oplevelse med disse, anvendes informationer om dig, hvor det er nødvendigt for, at dit medlemskab skal fungere tilfredsstillende og overholde de til enhver tid gældende love.

4.5 DELING AF DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER

Vi kan eventuelt dele dine personlige oplysninger med:

  1. Leverandører og underleverandører, vi samarbejder med (såsom serviceudbydere, teknisk support, call center og finansielle institutioner).
  2. Vores betalingspartner, som håndterer finansielle transaktioner på vores vegne.
  3. Øvrige enheder i vores koncern.
  4. Offentlige myndigheder.

5. OVERFØRSEL TIL LANDE UDEN FOR EU/EAA

Vores medlemsportal er dels hostet i Danmark og dels i Irland, som begge lande er inden for EU/EAA. Alle vores databehandlere er også placeret inden for EU/EAA.

Vi overfører ikke dine personlige data til lande uden for EU/EAA.

6. TILBAGEHOLDELSE AF DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER

Så længe dine data opbevares af Dansk Indkøb, vil vi sikre, at de er passende beskyttet og kun bruges til acceptable formål i henhold til de legitime formål, der er nævnt i denne Privatlivspolitik.

Vi opbevarer dine data, så længe du bruger vores tjenester. Hvis du ikke længere er medlem hos Dansk Indkøb, gemmer vi dine data i den minimumsperiode det kræves for at opfylde de formål, der er fastsat i denne Privatlivspolitik samt de lovmæssige forpligtelser.

Vi gemmer kun dine personlige oplysninger, så længe det er nødvendigt for et legitimt formål, eller så længe det er krævet af den til enhver tid gældende lovgivning.

7. AUTOMATISK DATABEHANDLING

Vi kan bruge automatisk databehandling for at yde dig købsrådgivning baseret på segmentering og for at forhindre svig og misbrug af vores tjenester. Automatisk databehandling kan bruges til at identificere potentielle relevante kategorier af varer og tjenesteydelser, leverandører og produkter baseret på virksomhedsmæssige og personlige oplysninger såsom branche, medarbejderantal, beliggenhed, brugerens alder, brugerens rolle i virksomheden mv. Desuden kan data omkring købsadfærd, virksomhedens kreditvurdering og betalingshistorik anvendes for at identificere mistænkelig adfærd, der i givet fald vil aktivere automatiserede forebyggelsesaktiviteter (Eksempelvis spærring af benzinkort, inaktivering af logins til leverandørers webshops mv.).

8. DINE RETTIGHEDER

Generelt har du følgende rettigheder:

  • Du har ret til at anmode om adgang til og berigtigelse, eller sletning af dine personlige data.
  • Du har ret til at protestere mod behandlingen af dine personlige data og begrænse behandlingen af disse.
  • Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personlige data til direkte markedsføring.
  • Hvis behandlingen af dine personlige oplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at tilbagetrække dit samtykke. Din tilbagetrækning vil ikke påvirke lovligheden af den databehandling, der blev gennemført, før du trak dit samtykke tilbage.
  • Du har ret til at modtage dine personlige oplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).
  • Du kan til enhver tid indgive en klage til en tilsynsmyndighed for databeskyttelse, f.eks. Datatilsynet.

Der kan være betingelser eller begrænsninger i disse rettigheder. Det er derfor ikke sikkert, at du for eksempel har ret til dataportabilitet i det konkrete tilfælde, idet det afhænger af særlige omstændigheder omkring databehandlingsaktiviteten.

9. ÆNDRINGER I VORES PRIVATPOLITIK

Vi kan fra tid til anden foretage ændringer i vores Privatlivspolitik. Den nyeste version vil til enhver tid være gældende for vores behandling af dine personlige data og altid være tilgængelig på www.d-i.dk. Såfremt vi foretager en ændring, som efter vores eget skøn er væsentlig, vil vi informere dig via en meddelelse på Dansk Indkøbs medlemsportal, eller via en e-mail til den e-mailadresse, der tilknyttet din konto. Såfremt du fortsætter med at logge ind og anvende vores tjenester efter en given ændring er trådt i kraft, accepterer du samtidig vores gældende Privatlivspolitik.


Sidst opdateret: 23. maj 2018